Dacă este ceva ce urăsc mai mult atunci când vine vorba de SEO, acesta este metatag-ul cuvintelor cheie. Nu trebuia invetatat niciodată. Este practic inutil, dar oamenii sunt totuși obsedați de acest metatag.
Mai utilizează Google metatag-ul de cuvinte cheie pentru indexarea paginilor web? Într-un cuvant – NU!
Dacă privim în urmă cu aproximativ un deceniu, vom observa ca motoarele de căutare clasau site-urile numai după conținutul paginilor web, nu după așa-zișii factori “off-page”, cum ar fi link-urile externe. În acea perioadă metatag-ul “keywords” a devenit foarte rapid o metodă de a plasa cuvinte cheie irelevante și repetate, cu scopul de a pacăli motoarele de căutare, multe pagini web având un conținut invizibil și total inutil pentru vizitatori.
Practic, cuvintele cheie se foloseau la plasarea conținutului invizibil in pagină pentru vizitatori, dar vizibil pentru motoarele de căutare. Toate acestea cu ajutorul metatag-ului “keywords” (<meta name=“keywords” content=“keyword1,keyword2,keyword3”>). Astfel, o pagină web care nu avea legatură cu vanzarea de biciclete de exemplu, putea fi ințesată cu cuvinte cheie din domeniul imobiliar, pentru a urca cât mai mult in căutari si pe această nișă. Drept urmare, cine căuta “case de vânzare” putea ajunge pe site-ul cu biciclete. Aiurea, nu?
Prin această metodă proprietarii de site-uri reușeau să urce foarte mult si foarte repede in clasamentul google, chiar daca conținutul nu prea avea legatură cu căutarile făcute de utilizatori.
Cum spuneam și în articolul precedent, conținutul unic, de calitate, poate crește foarte mult rank-ul unui site. Cuvintele cheie sunt acum preluate pe baza conținutului propriu-zis, nu a metatag-ului.