Majoritatea celor care își deschid un magazin online, sau blog, au impresia că vor da și marea lovitură de grație, ca vor fi indexați foarte repede numai datorită faptului că sunt prezenți acolo, pe internet. Ei bine, nu este chiar așa. Când vor afla crudul adevăr pe pielea lor se va instala panica și vor intra in “fibrilații”. De ce spun asta? Din experiența mea personală cu astfel de oameni. Nu poți sa nu iei în considerare faptul că sunt alții mult mai vechi in domeniu, cu site-uri bine indexate în motoarele de căutare.
Un magazin online, la fel ca și un blog personal sau orice altă publicație, se supun câtorva reguli simple când vine vorba de optimizarea SEO. Nu există secrete in SEO din moment ce google aduce la cunostința de fiecare dată, la fiecare update, criteriile de indexare a paginilor web (http://googlewebmastercentral.blogspot.ro/).
Drept urmare, trebuie sa luați in considerare câteva lucruri de bază pe care le poate face orice începător.
1. Găsește o firma de web hosting si achiziționează un abonament de găzduire corespunzător cu nevoile tale. Nu te zgârci la bani prea mult, ia-ți un abonament cu resurse acceptabile, de asta depinde viteza site-ului tau.
2. Ai grijă ca site-ul tau sa fie realizat folosind un script bine optimizat, gen: platforma Prestashop in cazul magazinelor online sau WordPress in cazul blogurilor. Tot la viteza de incărcare folosește, aceasta fiind și ea un criteriu SEO de bază.
3. Site-ul trebuie sa fie responsiv sau sa aibă o varianta mobilă (ex. m.site.com). Vei atrage astfel utilizatorii care fac cautari pe Google de pe dispozitive mobile. Mai multe informații gasiți aici: http://googlewebmastercentral.blogspot.ro/2015/02/finding-more-mobile-friendly-search.html
4. Înscrie-ți site-ul in Google Webmaster Tools folosindu-te de instrucțiunile găsite pe site-ul – https://www.google.com/webmasters/.
5. Fă-ti o pagină de Facebook care sa te reprezinte, pe tine sau afacerea ta. Cont Twitter și Google+. Ai grijă sa le actualizezi tot timpul cu informații noi, în funcție și de ceea ce scrii pe site. De pe aceste rețele de socializare poate veni o parte însemnată din trafic.
6. Scrie doar conținut unic. Nu da copy & paste chiar la tot, eventual nu da copy & paste la nimic, folosește-ți imaginația pentru a scrie doar conținut unic indiferent de nișa abordată. Ăsta este cel mai greu lucru, dar si cel mai important. Muncă, muncă, muncă…
Desigur, sunt mai multe lucruri care se pot face pentru optimizare, însă cele mai importante sunt cele de mai sus. Dacă conținutul este unic, site-ul va crește in cautari puțin câte puțin. Doar așa vei putea ajunge din urmă site-urile cu vechime si care sunt deja foarte bine indexate de Google.