Există o modalitate de a elimina sau de a șterge o recenzie Google?
Este o întrebare frecventă pe care și-o pun atât clienții cât și proprietarii de afaceri. Și este o întrebare care este de obicei pusă cu o anumită măsură de frustrare: la urma urmei, dacă gestionați o afacere, o revizuire negativă pe Google vă poate afecta reputația online, mai ales dacă recenzia se evidențiază într-un rezultat al căutării pentru compania dvs. pe Google.
De ce ați vrea să ștergeți o recenzie Google?
Conform mai multor sondaje Google domină piața de recenzii online.
- 63,6% dintre consumatori declară că este probabil să verifice recenziile online pe Google înainte de a vizita o afacere – mai mult decât orice alt site de recenzii.
- 21% la sută sunt de acord că recenziile Google reprezintă unul dintre cei mai importanți factori în căutarea unei afaceri locale, clasându-i drept mai influenți decât estimările de preț, proximitatea și chiar paginile cu rezultatele motorului de căutare (SERP).
- Google a devenit, de asemenea, site-ul nr. 1 pentru recenzii online (urmat de platforma social media Facebook), consolidând tendința industriei în care site-urile care se concentrează în principal pe recenzii (cum ar fi Yelp și TripAdvisor).
În mod evident, o recenzie negativă pe Google poate alunga potențialii clienți ai unei afaceri. Cu o platformă atât de puternică – și, din punct de vedere al traficului, cel mai popular site din lume – care permite clienților să împărtășească experiențele lor negative altora, rezultatele pot fi zdrobitoare.
Cum să ștergeți o recenzie Google
Să trecem mai departe: când vă conectați la contul dvs. „Compania mea pe Google” pentru a vă gestiona recenziile online, nu veți găsi un buton „Ștergeți” în fiecare recenzie pe care doriți să o eliminați. Nu este așa de simplu.
De cele mai multe ori afacerile online care au reușit să șteargă sau să editeze recenziile, au reușit să facă acest lucru după un proces foarte special, nu atât de simplu.
Să sperăm că această postare pe blog vă poate călăuzi prin acest proces. Citiți mai multe despre modalitățile de ștergere a unei recenzii Google.
Câștigă clientul, vorbește cu el direct și roagă-l să șteargă sau să editeze recenzia
Cum foarte bine știți, răspunzând clienților este cea mai bună modalitate de îndreptare a situației și de vă proteja reputația online.
Răspunde recenziei. Dacă răspunzi persoanei care a lăsat recenzia ai mai multe șanse să-l aduci de partea ta. Nerăspunzâdu-i vei părea în ochii altora că nu-ți pasă, ori că îți recunoști vina.
Adresați-vă aspectelor specifice ridicate de către recenzent și spuneți-le că sunteți hotărât să oferiți soluții. Și nu uitați să le mulțumiți clienților că au făcut timp să-și împărtășească gândurile; feedback-ul acestora este extrem de valoros pentru afacerea dvs., indicându-vă în direcția corectă și ajutându-vă să vă îmbunătățiți experiența cu clienții în general.
În ochii altor clienți potențiali, răspunsul public la o recenzie negativă poate, de asemenea, să îi asigure că afacerea dvs. are grijă, ascultă vocea clientului și se ocupă de probleme.
Întrebați clienții cu recenzii negative ce anume îi nemulțumește și oferiți-le soluții de rezolvare a problemelor cu care se confruntă.
Raportează recenzia clientului
Faceți click pe cele 3 puncte din colț și apăsați „Semnalează ca neadecvată”,
apoi va apărea o fereastră informativă cum este cea de mai jos.
Când ai o recenzie negativă pe Google ai doar două posibilități să îndrepți situația:
- Convingi clientul într-un fel sau altul să-și editeze recenzia sau s-o ștergă, ori,
- Raportezi recenzia la Google.
Asta este tot ce poți face. Succes!