Nu știu dacă am mai scris exact pe tema asta, dar cu siguranță am vorbit despre felul cum se promovează un magazin online ori anumite servicii pe internet. Nu este chiar suficient să faci un site, trebuie să bagi și ceva bani în promovare, constant. Întrebarea este următoarea: În ce tip de promovare merită să investești?
Promovare se poate face prin…
- Reclame sponsorizate pe facebook,
- Reclame PPC prin adwords de la Google,
- Bannere sau link-uri pe diverse site-uri cu trafic mare,
- …sau prin publicarea de advertoriale, obținerea de backlink-uri.
Trebuie reținut faptul că – Metodele de promovare rapidă (1, 2 și 3) nu ajută deloc la pozițiile organice din rezultatele motoarelor de căutare. Dacă se alege tipul acesta de promovare rezultatele vor fi de moment, și poate cu un mic „recul” după. Odată ce bugetul s-a terminat iar reclamele nu se mai afișeză, asta a fost, s-a terminat. Rămâi fără trafic și implicit, fără clienți.
Proprietarii de afaceri online vor clienți, și asta foarte repede, nu se gândesc la SEO sau la viitorul site-urilor în motoarele de căutare. Au impresia că „vor crește” în căutări odată cu trecerea timpului, așa… default. Nu mă înțelegeți greșit, promovarea plătită este bună, mai ales pentru cei care sunt la început de drum, dar trebuie combinată cu obținerea de backlink-uri de calitate.
Creșterea în pozițiile motoarelor de căutare se face în timp și trebuie menținută, cu un plan bine pus la punct, cu un buget alocat lunar sau trimestrial. Și… da, trebuie să investești ceva bani pentru asta. Investiția poate începe cu omul, sau cu echipa care va pune în aplicare o strategie în sensul ăsta.
Advertorialele – Ăsta trebuie să fie obiectivul: creșterea și menținerea unor poziții cât mai bune în motoarele de căutare, mai ales prin publicarea de advertoriale pe site-uri, sau bloguri deja bine indexate și cu trafic constant. Site-urile pe care publici articole trebuie să aibă o oarecare legătură cu ceea ce vinzi. Dacă publici un articol despre cauciucuri de iarnă pe un blog de rețete culinare… ăsta numai SEO nu este – Trebuie să aibă o legătură, mă înțelegeți, sper.
Publicarea de advertoriale trebuie făcută foarte atent, în tandem cu promovarea plătită, și în timp pentru a nu fi considerat spam.
Obiectiv principal: Obținerea de link-uri pe site-uri bine poziționate în motoarele de căutare.
Cum le obții.
- Aceste link-uri pot fi obținute natural, de exemplu – Cineva consideră interesant un anumit produs și scrie din proprie inițiativă despre acesta.
- Cumperi articole (advertoriale) pe diverse bloguri.
Trebuie să eviți site-urile care publică doar advertoriale, care nu sunt apropiate de nișa pe care activezi, sau care sunt pline de tot felul de link-uri externe. De obicei acestea sunt penalizate de Google iar autoritatea lor este foarte scăzută. Poți fi și tu penalizat pentru spam dacă ai prea multe link-uri pe astfel de site-uri.
Trebuie să cauți acele site-uri, sau bloguri care publică un advertorial la 4 sau 5 articole normale, care nu sunt scrise pentru promovarea altor servicii. Ideea este că, atunci când cumperi advertoriale totul trebuie să pară cât mai natural, articolele trebuie să fie scrise în așa fel încât să nu depășească mai mult de 2 link-uri / articol.
Fii ponderat – Nu publica multe advertoriale deoadată pentru a nu fi considerat spam. Un articol sau două pe lună postate pe site-uri de calitate este suficient
Sper că am fost de ajutor. Dacă aveți întrebări vă rog să lasați un comentariu la acest articol, voi detalia mai bine și punctual.